Peter Svarre
Peter Svarre er en af landets førende autoriteter inden for sociale medier og digital strategi. Han er skribent, foredragsholder og ofte anvendt kommentator i radio og tv.
Peter Svarre er dog på alle måder en praktiker, som i over ti år har arbejdet med digitale og sociale strategier for danske og internationale virksomheder som Nike, Carlsberg, Saxo Bank og Novo Nordisk.
Han har været Director of User Studies i Framfab, partner i Hello Group og har siden 2010 haft sin egen virksomhed petersvarre.dk, som beskæftiger sig med strategisk rådgivning inden for digitale og sociale medier. Peter er pr. 1. feb. 2016 Marketing direktør i B&O.
Det siger folk om Peter Svarres foredrag
Jeg har anvendt Peter Svarre som foredragsholder og ordstyrer på IBC Euroforums konference Online Marketing i 2009, hvor han modtog karakteren 4,5 ud af 5 mulige for sin præsentation og det faglige indhold. Derudover har jeg anvendt Peter Svarre som foredragsholder på Copydan Tekst & Nodes konference om digitale litterære udgivelser i 2010, hvor han bidrog med et skræddersyet indlæg til forlagsbranchen. Med sit engagement og høje energiniveau formår Peter Svarre at fastholde sit publikum og han evner at provokere på en positiv måde, der udfordrer publikums forståelse. Peter Svarres foredrag er skarpe og direkte og kendetegnede ved at indeholde eksempler på praktiske cases, der tager udgangspunkt i hans egne erfaringer. Jeg kan på det varmeste anbefale Peter Svarre som foredragsholder.
Projektleder Camilla Glad Christensen, Copydan Tekst & Node
Peter Svarre is a brilliant speaker who can deliver the social media message effectively to an audience with little or no experience of social media in a business context. In Ramboll, we have used Peter’s expertise on several occasions – he has talked about how a large international company can work with social media, how to use social media in PR activities, and he has introduced corporate blogging to an international group of employees as well as top management. Peter speaks with great enthusiasm and authority and provides inspiration and food for thought for his audience.
Louise Lyngaa, Project Manager, Ramboll
Det siger folk om Peter Svarres bog “Den perfekte storm”
Man kan som læser både blive inspireret, bekræftet og provokeret af Peters social media bibel. Jeg blev alle tre ting. Bogen er nødvendig læsning for dansk erhvervsliv. Perspektiveringerne fra en trænet web 2.0 discipel som Peter er skarpe og både intellektuelt og operationelt stimulerende.
Joachim Rubow, tidligere Koncernmarketingdirektør, Danske Bank Group
‘What are you prepared to do?’ Sådan spurgte den irske gadebetjent (Sean Connery) den frustrerede udsendte fra det amerikanske finansministerium (Kevin Costner), der forsøgte at bekæmpe Al Capone med bogholderens våben i filmen ‘The Untouchables’. Jeg blev mindet om denne klassiske sætning, også i ledelsessammenhæng, under læsning af Peter Svarres fremragende og direkte bog. Med enkle, men begavede eksempler viser han, at et klassisk strategisk udgangspunkt i forhold til sociale medier for mange virksomheder er mindst lige så vigtigt som evnerne i salgsafdelingen, og at chefen selv må investere energi og fokus, hvis virksomheden, med Peter Svarres ord, ‘skal gøre sig fortjent til at blive genstand for samtale på de sociale medier’. Den samtale kommer nemlig ikke, hvis du blot hyrer en social nørd eller to. Det involverer hele virksomheden, og især ledelsen, hvis man, med en anden sætning fra bogen, vil kommunikere med ‘de individer, der er under et konstant pres for at genfortælle den nye historie om deres egen konstant flydende identitet.’ En uomgængelig bog for enhver chef (næsten) uanset virksomhedens natur.
Per Mikael Jensen, President and CEO, Metro International
Foredrag 1: Kom i gang med virksomhedens strategi for sociale medier
Sociale medier giver nye udfordringer og muligheder for virksomheder. Flere og flere virksomheder udnytter disse muligheder og skaber tættere relationer til deres kunder og mere effektiv kommunikation.
Men det er ikke altid nemt at komme i gang med en seriøs strategi for de sociale medier. Skal man kaste sig over Facebook, Twitter eller noget helt tredje? Skal man hyre et specialiseret bureau? Og hvem i organisationen bør være ansvarlig for strategien?
Peter Svarre har 14 års erfaring med digitale og sociale medier og har senest skrevet bogen “Den perfekte storm”, som er et must-read for alle, der arbejder med digital kommunikation og sociale medier.
I dette foredrag af Peter Svarre får du en introduktion til bogens vigtigste pointer, og du bliver klædt på til at komme i gang med virksomhedens strategi for sociale medier. Foredraget henvender sig til kommunikations- og marketingfolk eller andre, der arbejder med de strategiske og indholdsmæssige aspekter af sociale medier.
Foredrag 2: The Power of Dislike
I de sociale mediers kaotiske verden, hvor virksomhederne i stigende grad mister kontrollen over kommunikationen, og hvor gamle kommunikationsfolk kæmper med at forstå de nye forbrugere, er likes blevet den nye valuta, som skaber mening i galskaben. Har du mange likers, er du en succes, har du ingen, er du en fiasko!
Problemet ved denne maniske jagt på likers er, at det er blevet en overfladisk sutteklud, som kan tilfredsstille ledelsens ønske om, at være til stede på de sociale medier, men som på ingen måde udnytter de sociale og digitale medier til det, de for alvor egner sig til, nemlig at etablere værdifulde relationer til virksomhedernes kunder.
Likes er rare fordi, de er nemme at måle, og fordi det giver umiddelbar mening, at mange likers må være godt for virksomheden. Men når man begynder at lede efter eksempler på virksomheder, der virkelig har forstået værdien af de sociale medier, og som for alvor har forstået at skabe dybe relationer til deres kunder, så opdager man, at denne type virksomheder som oftest slet ikke leder efter likers. De leder efter kritikere, skeptikere, tvivlere og andre typer af kunder, som ikke liker virksomheden, men tværtimod disliker virksomheden. Denne type virksomheder har forstået at den sande værdi i de sociale medier ikke ligger hos likerne, den ligger hos dislikerne. De har opdaget ”The power of dislike”!
I dette foredrag får du en introduktion til begrebet ”The Power of dislike” og du lærer, hvordan din egen virksomhed kan begynde at drage nytte af kritikerne og tjene penge på krakilerne.