Digitale medier, synlighed og profilering

 
Sociale og digitale medier ved Susanne Kier

Sociale og digitale medier ved Susanne Kier

Susanne Kier er ejer og grundlægger af Kier Communication. Uddannet cand.phil i Kultur & Æstetik med en bachelor i Litteraturhistorie fra Aarhus universitet.

Igennem hele karrieren har Susanne beskæftiget sig med formidling og kommunikation. Hun har arbejdet i det private erhvervsliv/ musikbranchen, i kulturverdenen/ biblioteksverdenen og i mediebranchen/ Berlingske Media og DR. Med en akademisk baggrund og en skoling i yderst konkurrenceprægede brancher, der alle har været og er særdeles præget af den teknologiske udvikling, er hun proaktiv, kreativ, udadvendt, analytisk og resultatorienteret.

Kier har stor erfaring i kommunikation med personer i mange forskellige målgrupper. Spidskompetencer tæller især PR, markedsføring, eventmanagement og kommunikation i relation hertil - ikke mindst på sociale medier, desuden er hun garvet mht at skabe samarbejder/partnerskaber/netværk (også internationalt).

Susanne har arbejdet som presse-, repertoire- og marketingchef. Senere som eventmanager og agent samt manager. I dag er hun selvstændig booker og agent for foredragsholdere, ordstyrer og influencere, ligesom hun er konsulent for en e-commerce portal som partner manager. Desuden hjælper hun mindre firmaer med digital synlighed og branding.

Du kan booke hende til:

Digital opdatering, synlighed og profilering af din virksomhed
Har du svært ved at nå regelmæssig, kreativ opdatering af din virksomhedsprofil på sociale medier? Du er ikke alene, men der er hjælp at hente – for små penge.

Du har måske en enkeltmandsvirksomhed eller et par stykker ansat, og jeres indsats på det digitale område bliver måske lidt for tilfældig. Selvfølgelig fordi I har andre opgaver at koncentrere jer om i den ”virkelige” butik.

Hjælpen er på vej.

1.     Opdatering og vedligehold af jeres sociale medier. Facebook, Instagram og/eller LinkedIn opdateres 2 - 3 gange om ugen med nyt billede* og tilhørende tekst i jeres tone of voice. Vi planlægger forskellig type indhold. Og story når det er muligt og relevant. Det er storytelling og branding af jeres virksomhed og promovering af jeres produkter eller services.

Hvis der er tvivl om målgruppe(r) og tone of voice, hvordan I gerne vil tale til jeres følgere og kunder, kan vi sammen definere dette.

2.     Regelmæssig opdatering af jeres webside med nye produkter, services og andet relevant info for jeres nuværende kunder og for at tiltrække nye. 

Google elsker at en webside regelmæssigt får nyt indhold, for dermed at blive relevant for de som søger på indhold af den karakter, der er på pågældende site.

3.     Nyhedsbrev tekst/ blog indlæg og publicering heraf er også en mulighed. Såvel som deciderede salgstekster eller pressemeddelelser.

E-mail marketing er stadig en god salgskanal, så længe man ikke spammer ens abonnenter, og så længe indholdet er interessant.

4.     Influencer kampagne med mini eller midi influencers, der har fat i jeres målgruppe(r).

Har igennem de seneste 3 år lavet influencer kampagner med lidt større influencere i samarbejde med Visit Sweden, Telia, DSB, C-more, HK, Simple feast og Friland for at nævne nogle stykker.
I dag benytter små og mindre virksomheder med held sig også af mindre influencere, fordi de er gode ambassadører eller talerør for virksomheder og produkter eller services, de selv kan lide. Det svarer til det gode, gamledags word of mouth.

5. Eventmanagement - online og i den virkelige verden

Det er ikke nogen hemmelighed, at folk elsker at mødes i den virkelige verden; og det er vi især i coronatiden blevet forhindret i. Vi ses på webinar, i zoom, online konferencer osv.

Og det er nok også kommet for at blive; men når tid er vil vi også gerne mødes in the real world. Susanne Kier kan være primus motor for jeres event online eller live.

Til morgenmøder, eftermiddagsmøder, fyraftensmøder, workshops, receptioner, seminar, konferencer osv. Hun kan også holde foredrag herom: Ny vin på gamle flasker, hedder det.

Hele “molevitten” herover er at betragte som udstillingsvinduer til jeres ”butik”, hvor I inviterer folk ind og viser, hvad de kan bruge jeres virksomhed til. Hvad de kan købe eller opnå ved at handle med jer.

En samlet pakke kan forhandles til en favorabel pris. 

Men I kan også tage et skridt ad gangen og starte med SOME opdatering, hvor prisniveauet for et post er ca. 150 kr. Det vil sige, hvis opslaget når ud til 100 pers. f.eks. på Facebook, svarer det til en kontaktpris på 1,50kr. pr. potentiel kunde. Ved 20 personer er prisen 7,50 kr. Der skal med andre ord ikke mange ordrer ind, for at den udgift er tjent hjem. Og husk at du kan trække marketingomkostninger fra i dit regnskab.

Send e-mail på sk@kiercom.dk eller send en forespørgsel nedenfor, hvis du er interesseret i at få et konkret tilbud, der passer i forhold til jeres behov, og lad os tage et online møde, hvor vi afstemmer forventninger.

*Samarbejder med fotograf Piet Simonsen, der også er yderst rimelig i pris. Han er kreativ, effektiv og overholder dealines. Skyder især portrætter og livsstilsbilleder, både stillbilleder og videos.