Berrit Kvorning – om personlig performance

Berrit Kvorning - foto Lisbeth Holten

Berrit Kvorning har arbejdet mange år i Showbiz. Hendes personlige erfaringer indenfor performance og projektledelse gør, at hun i dag arbejder med et bredt udbud af produkter relateret til formidling og kommunikation.

Hun er uddannet som skuespiller fra Statens Teaterskole har jeg spillet i alle medier – teater, revy, film, radio, film og TV – og i alle genrer lige fra Strindberg til Cirkusrevyen. Så Berrit ved rigtig meget om at ’være på’.

Sideløbende har hun produceret og instrueret egne forestillinger, koncerter og radioudsendelser.

Så Berrit ved også en masse om at få andre til at ‘være på’

Derfor tilbyder Berrit Kvorning en vifte af produkter med performance som udgangspunkt, det enkelte menneskes individuelle udtryk som basis – og personlig gennemslagskraft som mål og formål.

Det ’ikke-talte sprog’, personlig fremtræden, formidling og præsentationsteknik er centrale ydelser – alle kurser og foredrag gennemføres såvel på dansk som på engelsk

Foredrag og personlig coaching er også vigtige indsatsområder, ligesom hun benyttes som facilitator og moderator ved f eks evaluerings- og personalemøder.

Her er et udsnit af foredrag og kurser af og med Berrit Kvorning:

Formidling og performance

  • Formidling og performance – tips og teknikker
  • Bliv set – hørt – husket
  • Synlighed og gennemslag
  • Instant værktøjer – 9 tips til inspirerende formidling
  • Kommunikation – en gavebod
  • Præsentationer og indlæg – bliv stærk på talerstolen
  • 11 gyldne råd om klar formidling
  • High performance – klar formidling under pres

Intro  – Formidling

 Bliv set – hørt – husket

 Personlig stil og gennemslagskraft er resultat af at kende sine virkemidler og bruge dem optimalt.

Berrit Kvorning har arbejdet med virkemidler gennem hele sin karriere som skuespiller på teater, film og tv. Hun har trimmet og finpudset scenens værktøjer til enkle, praktiske teknikker, som er nemme at anvende og afprøve i det daglige arbejde / i dagligdagen.

Gennem sit firma Kvorning Kommunikation arbejder Berrit med kurser, foredrag og personlig træning indenfor formidling og kommunikation i en bred vifte af virksomheder og institutioner.

Program

På denne workshop –

– Får du stillet skarpt på dine styrker og muligheder

– Bliver du opmærksom på de signaler, som du sender – og som du selv modtager

– Får du styr på struktur, så du kommer klart igennem

– Kan du afprøve nogle enkle teknikker – små ændringer med store virkninger

Intern kommunikation – klar og venlig

  • Hverdagens koder og signaler
  • Klar tale – venlig formidling
  • Kommunikation i hverdagen

Intro – intern kommunikation

Klar tale – hver dag

Vi har hver vores måde at kommunikere på – og at tolke andres tale og adfærd på

Jo mere vi kender vores egne signaler og kan læse og afkode andres adfærd, jo lettere når vi ind til den gode samtale, det frugtbare samarbejde. Når vi sætter pris på forskelligheden og bliver inspireret af ’andre måder’ bliver diversitet en ægte gevinst for det daglige arbejdsklima.

I dette foredrag ligger vægten på kropssprog og stemmeføring, måden vi bruger tingene og rummet omkring os – alt sammen noget, som vi gør hver eneste dag, men som de færreste af os lægger mærke til – eller vægt på. Men når du har prøvet dine forskellige udtryk og oplevet at ’læse’ andres signaler får du en ny indsigt i de mange muligheder vi alle sammen har for at få en sjovere og mere nuanceret hverdag.

Frontpersonale – ambassadør og guide

  •  Personalets nye roller
  • God publikumsbetjening
  • Receptionen – firmaets vigtigste ambassadører
  • ’Vi har byens bedste kunder’ – god publikumsbetjening

 Intro – Ambassadørskab

Vores bedste visitkort – det er dig!
Proaktiv tilgang og signaler i daglig kommunikation

Hvorfor går brugerne direkte hen til dig?

Hvorfor har de tillid til din kompetence og dygtighed?
Du er ambassadør for dit sted, så du skal være tydelig og tilgængelig, du skal fremstå kompetent og professionel.
Du har du brug for teknikker til at læse koder og signaler i daglig kommunikation, så du kan være opsøgende i forhold til brugerne og kunderne.

Dit udbytte:
Du bliver bedre til at afkode dine brugeres behov, samtidig med at du bevarer det professionelle overblik. Du lærer at udnytte de mange virkemidler, du har til rådighed – din personlige stil.
Du får teknikker, der er umiddelbart anvendelige i det daglige arbejde.
Du kan gøre dagen lys og venlig for både brugerne og dig selv.

Indhold:

  • Bevidst adfærd – kropssprog og stemmeføring
  • Læs dine brugere – genkend din ’medspiller’
  • Vær til rådighed – vis tilgængelighed og kompetence
  • Brug rummet – mulighederne på vores arbejdsplads

 

Målgruppe: Medarbejdere med publikumskontakt, der ønsker at udvikle deres professionelle rolle ved at arbejde med personlig stil og image.

Check dit image

  •  Personligt gennemslag – tips og teknikker
  • Styrk dit image – sælg din ide
  • Du er din egen bedste ambassadør
  • Personligt image – et stærkt kort / – dit stærkeste kort
  • Styrk dit image – spil dit bedste kort

 Intro – Image

Træk dit stærkeste kort: Vær dig selv

Find ud af, hvad dit image består af – hvordan dine personlige styrker kommer bedst til nytte.

Du sender hele tiden signaler af sted – og modtager dem også fra andre. Og både signalerne og dit image – din personlige stil – kan give point til situationen og medvirke til at skaffe ordren hjem eller få aftalen på plads.

Når du skal sælge din ide, repræsentere firmaet eller som person nå ind til ”de andre” – til din kunde, din kommende arbejdsgiver eller din samarbejdspartner – så er det godt at være bevidst om, at du har et image som de andre tager stilling til. Og at det er dig, der kender dine styrker og virkemidler bedst – og dig, der kan indrette dem efter situationen.

Vores fremtræden understreger jo den troværdighed og gennemslagskraft, som er vores stærkeste kort i samarbejdet med andre mennesker. At være ’”rigtigt klædt på til lejligheden” er med til at skabe 100% fokus på medspilleren og budskabet –  at give fuld opmærksomhed til sagen.

Foredraget inddrager deltagerne, tager spørgsmål op, vender dem på hovedet, kommer med ideer, forslag og noget at tænke over – og giver mulighed for at afprøve små eksempler i praksis.

Alle foredrag, kurser og seminar kan tilpasses den enkelte virksomheds behov og fokusområde. Kontakt Kier Communication for et uforpligtende tilbud

BOOK DENNE FOREDRAGSHOLDER

Reklamer

One comment on “Berrit Kvorning – om personlig performance

  1. Pingback: Hovedløs gerning … findes der et quick fix? | Kiercom.dk - events, foredrag, kurser og seminar

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Kiercom Nyhedsbrev

KierCom på Facebook

Kiercom på Linked In

%d bloggers like this: