Astrid Haug – om sociale medier og digital strategi

kh290609-19942

Astrid Haug har arbejdet i amerikansk valgkamp, været pressechef på Christiansborg og Københavns Rådhus, community manager på Berlingske og senest i Kulturministeriet som særlig rådgiver. 

I 2004 deltog Astrid i demokraten John Kerrys præsidentvalgkamp. Det var dengang blogs, selvorganisering på nettet og online-fundraising begyndte at spille en rolle i amerikansk politik. Hun blev fascineret af, hvordan almindelige borgere kunne mobilisere sig imod de store kræfter, der er på spil.

Siden har politisk kommunikation og sociale medier dannet parløb i Astrid Haugs karriere. Sociale medier er i sig selv ikke målet, men de medfører nye muligheder for interaktion, tilgængelighed og rækkevidde, og dem skal vi arbejde professionelt med. Det essentielle er kommunikationen mellem mennesker, også på digitale platforme.

Astrid Haug er cand. mag. i Medievidenskab. Jeg er bestyrelsesmedlem i Dansk Kommunikationsforening, i Husets Markedsførings klub for sociale medier, censor på Syddansk Universitet samt underviser på DMJX (tidl. Update).

Desuden har hun udgivet bøgerne:

tumblr_inline_mleuij9Stq1rrz4yobog_forside_kvadrat1

Astrid Haug har to overordnede temaer i sin foredrags- og kursus virksomhed, der altid kan skræddersys efter konkrete behov hos kunden:

1. DIGITAL STRATEGI

Gør sociale medier og digital kommunikation til en integreret del af jeres forretningsstrategi.

Få rådgivning til at:

  • Engagere kunder, borgere, medarbejdere eller medlemmer
  • Lave en digital kommunikationsstrategi, der spiller sammen med organisationens mål og øvrige kommunikation
  • Styrke jeres kommunikation med brugerne ved at benytte eksisterende digitale platforme eller ved at lave jeres eget digitale produkt.

En strategiworkshop kan sætte skub i organisationens brug af sociale medier og skabe en samlet ramme for den digitale kommunikation.

Med et længere forløb kan jeg rådgive organisationen i de forskellige faser af strategiprocessen – fra analyse til implementering af løsningen.

2. SOCIALE MEDIER 

Få hjælp til at komme i gang eller til at videreudvikle jeres nuværende indsats på sociale medier.

Få rådgivning til at:

  • Lytte til hvad kunderne siger om jer
  • Engagere og sætte dagsordenen med sociale medier
  • Skabe en samlet kommunikation på tværs af sociale platforme
Afhold fx en workshop med fokus på, hvad der er godt indhold på sociale medier, og hvor de gode historier er i jeres virksomhed.

Desuden har Astrid Haug 3 konkrete foredrag til inspiration, indspark og eftertanke:

1. Får I nok ud af de sociale medier?

Sociale medier som Facebook, Snapchat, Instagram, Twitter og YouTube er tidens digitale buzzwords. Men hvordan kan virksomheder og organisationer bedst anvende internettets mange muligheder? Danskerne netværker som aldrig før, mens mange virksomheder og organisationer endnu ikke udnytter nettets potentiale for bedre kunderelationer og medlemspleje optimalt. Med best practice-eksempler fortæller jeg, hvordan virksomheder og organisationer kan professionalisere deres digitale kommunikation og få meget mere ud af sociale medier. Det sker med udgangspunkt i der, hvor jeres organisation befinder sig netop nu.

2. Digitalt lederskab

Kan du som leder i dag ikke begå dig på sociale medier, bliver det meget svært at lede din forretning ind i fremtiden, som står i digitaliseringens tegn med virtual reality, kunstig intelligens, robotter og Internet og Things. Undgå at blive ramt af digital darwinisme ved at udfordre bekvemmeligheden og ved at være villig til at kannibalisere din egen forretning. Men bare rolig – med bare 5 minutters indsats om dagen kan du blive digital frontløber.

3. Sociale medier til rekruttering og employee advocacy

Flere og flere finder deres næste job og deres næste kollega via sociale medier. Hvordan kan jeres virksomhed gøre jer interessante på sociale medier, så kandidaterne står i kø for at arbejde for jer? Og hvordan kan jeres medarbejdere anvende sociale medier til at styrke deres faglige netværk og understøtte virksomhedens brug af sociale medier? Det professionelle og private smelter sammen på sociale medier, men det er samtidig vigtigt, at man som medarbejder føler sig tryg ved at begå sig professionelt – og privat – digitalt.

 

 

BOOK DENNE FOREDRAGSHOLDER

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Kiercom Nyhedsbrev

KierCom på Facebook

Kiercom på Linked In

%d bloggers like this: