Hovedløs gerning … findes der et quick fix?

23232-den-lille-havfrue-fik-muslimsk-trklde-p--

 

Hvad er det der sker? Går vi hovedløse rundt unden tanke for god service, når vi har gæster i landet? Og findes der et quick fix?

Forleden annoncerede nyhederne i radioen, at vores udenlandske gæster i landet, også kaldet turister, har tre ankepunkter, når de har besøgt landet. De to første kommer nok ikke bag på mange, heller ikke dem selv, for det vidste de i forvejen: her er dyrt og dårligt vejr! What else is new? Jo, deres tredie og største anke var, at de oplevede dårlig service i Danmark!

Hallo, er vi virkelig der, hvor vi ikke kan give et smil, give et ordentligt svar, foreslå et alternativ, ja, i det hele taget få folk til at føle sig velkomne og dermed godt tilpas? Uanset om det er turister eller kunder i al almindelighed. Det er nok desværre tilfældet, hvis ikke man lige er ansat i en amerikansk virksomhed og dermed skolet udi i overdreven god service.

Hvis din virksomhed arbejder i servicebranchen, hotel, forlystelser, restaurant, museum, biograf, teater, retail mm og gerne vil have kunderne til at komme igen, så er det nok en god idé bare en gang imellem at få opfrisket og inspireret jeres medarbejdere til at yde den bedste service. Det bliver også meget sjovere at gå på arbejde; men det kommer ikke af sig selv, det skal plejes, ligesom kærlighed, den kommer heller ikke af sig selv, vel?

Hvis I har brug for værkstøjer og inspiration kan jeg anbefale både Berrit Kvorning, der ved alt om det at performe på det personlige plan, hvordan man får det bedste frem i den enkelte; og Klaus Lund der har mange års erfaring i, hvad og hvordan man kan forbedre kundeoplevelsen i sin “butik”.

Jeg garanterer ikke for, at de kan give jer et quick fix; men et foredrag kan gøre en forskel!

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Kiercom Nyhedsbrev

KierCom på Facebook

Kiercom på Linked In

%d bloggers like this: