Og sådan er der så meget…

HILLARY

I sidste uge havde jeg to oplevelser, der gjorde mig både overrasket og glad.

Jeg havde knap nok lagt Line Ramm Sandberg op på min side som foredragsholder, før jeg fik en henvendelse, om hun kunne bookes til en bestemt dato i april.

Og henvendelsen kom fra helt uventet hold, nemlig fra en af mine mandlige kontakter i musikbranchen/entertaiment. Jeg tjekkede Line med det samme og vendte positivt tilbage på forespørgslen. Lige idet jeg havde svaret, fik jeg den tanke, at det var mandehumor, der lå bag: hende Line der, ku vi godt tænke os at booke, hun ser hamrende godt ud….

Men mine fordomme – eller min erfaring med en speciel form for humor i den mandsdominerede musikbranche – blev gjort til skamme. Den var god nok. Det var en seriøs forespørgsel, og Line skal til Jylland og holde foredrag for en netværksgruppe i Jylland til april. Det var godt, jeg ikke svarede ham: Ja, det ku du lige li, but she is taken, som jeg sagtens kunne have repliceret, når man skal “mande” sig op i den branche. Ergo, man skal aldrig skue hunden på hårene….

Senere på ugen fik jeg en henvendelse fra en redaktør på Dansk Kvindesamfunds blog F-frekvensen, hun kendte min fortid i musikbranchen og ville høre, om jeg ville skrive et indlæg om kvinder i branchen….men nu havde hun været inde på Kiercom.dk og set, hvad jeg havde gang i, så emnet blev udvidet til kvindelige ledere. – Så det bliver nok en kombi. Mine erfaringer som marketingchef i musikbranchen relateret til kvindelige ledere i det hele taget i erhvervslivet i dag. Er kvinders ledelsesstil anderledes? Vil de gøre en forskel i forhold til et arbejdsmarked, hvor der stadig ikke er ligeløn, hvor barsel stadig er et køns issue osv. osv.? De to seneste kvindelige topchefer, jeg har været i nærkontakt med, havde begge en udpræget maskulin ledelsesstil. Ergo handler det måske slet ikke om køn, men om verdenopfattelse, integritet og autenticitet…ja, og måske humor! Det kommer jeg nok til at causere over i mit blogindlæg, som skal skrives her i Påsken.

Som et lille curiosum vil jeg berette om en vinklub for kvinder, som jeg læste om her til morgen. Thilde Maarbjerg som er Restaurantchef, sommelier og vinkortansvarlig på den Michelinstjerne-besmykkede restaurant Kong Hans Kælder, står for vinsmagningen. Hun udtalte i forbindelse med et interview til AOK, da hun blev spurgt, om der var forskel på kvinder og mænds måde at smage på: ”Man siger, at kvinder generelt er bedre til at opfange, hvis en vin har proplugt. Kvinder smager bedre end mænd, hvis man skal generalisere, og kvindelige restaurantgæster er ofte bedre til at sætte ord på, hvad det er for en slags vin, de har lyst til at drikke. De er mere tro mod deres egen smag, hvor mænd generelt i højere grad vælger det, som, de tror, er korrekt eller smart”. Og i en beskrivelse af arrangementet hedder den endvidere: “Og så skader det jo ikke at smagningerne og diskussionerne i Vinklub for Kvinder sker i et forum fri for bedrevidende mænd”.

Den lader vi lige stå lidt…

Især den her kan jeg godt lide: “Kvinder smager bedre end mænd…”

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on marts 23, 2013 by in Uncategorized and tagged , , , , , , , .

Kiercom Nyhedsbrev

KierCom på Facebook

Kiercom på Linked In

%d bloggers like this: